UNSANE

D

deleted_53

Guest

Großartige Band an der Schnittstelle zwischen Rock und Hardcore. Wichtig und wegweisend. Unbequem, garstig, hässlich, reduziert.
 
Eine Band, die über zwei Jahrzehnte mit dem Begriff Innovation nichts anfangen konnte. Es gibt ein paar kleinere Höhen und Tiefen in der Diskographie, aber im Wesentlichen ein Level. Toll!
 
Jau! NOISEROCK!
Noch so ne geniale Band, die nix schlechtes veröffentlicht hat.

Wenn mich jemand nach dem besten Konzert meines Lebens fragt, sag ich immer:
Neurosis, Unsane und Splitter (nicht die Deutschen, sondern die obskuren Amis, die meines Wissens nur eine Single veröffentlicht haben) in Zapfendorf bei Bamberch. Dürfte so '96/'97 gewesen sein.

Die Krawallorgie schlechthin.

Chris Spencer hat beim Schreien sein Mikro halb verschluckt, das ging dann irgendwann nicht mehr. Er so ganz trocken:
"Hey, I fucked up my mike, can someone fix this? Can I get a new one?
Und überhaupt, Vinnie Signorelli trommelt ja eh wie ein Uhrwerk.
Das einzige Manko war, dass die Herren nach jedem Song gestimmt haben. Die Pausen hat Signore Signorelli mit kleinen Improvisationen überbrückt...

Hammerband.

Recovery needed, never granted.

 
Finde ich allerdings schon. Finde, die etwas relaxtere Herangehensweise ziemlich gelungen und ebenso fesselnd.
 
Von denen muss ich mir noch das Debüt und die Visqueen besorgen (die Attack in Japan evtl. auch?). Favorit ist Scattered, Smothered & Covered, aber auch die Wreck ist mehr als gelungen.
 
Von denen muss ich mir noch das Debüt und die Visqueen besorgen (die Attack in Japan evtl. auch?). Favorit ist Scattered, Smothered & Covered, aber auch die Wreck ist mehr als gelungen.
Das Debüt ist auf jeden Fall empfehlenswert, allein schon wegen "Slag" und "White Hand". Attack in Japan auch, da sind ein Haufen Songs der "Scattered..." drauf und die Produktion ist schön warm und trocken. Ich lieb die.
Mir fehlt hier noch die letzte und "Total Destruction". Leg ich mir beide früher oder später auch zu, ich weiß ja, was ich bekomme. :)

Edit: Die Visqueen ist eh gut, finde die nur etwas weniger abwechslungsreich als die Blood Run.
 
Hatte gestern auf dem Weg zur Arbeit mal wieder die "Wreck" in der Mangel. Tolles Album.
 
:)

12919706_10154067001543166_2674632060784300054_n.jpg


:hmmja:

27.05.16 : Bristol (uk) @ The Exchange
28.05.16 : London (uk) @ The Macbeth
29.05.16 : Kortrijk (be) @ De Kreun
31.05.16 : Lyon (fr) @ Epicerie Moderne
01.06.16 : Orléans (fr) @ Astrolabe
02.06.16 : Toulouse (fr) @ Metronum
04.06.16 : Barcelona (sp) @ Primavera Sound Festival
05.06.16 : Nîmes (fr) @ This Is Not A Love Song Festival
07.06.16 : Bologna (it) @ Freakout Club
08.06.16 : Roma (it) @ Init
09.06.16 : Milan (it) @ Solomacello Fest – Magnolia
11.06.16 : Porto (pt) @ Primavera Sound Festival
13.06.16 : Berne (ch) @ Dachstock
14.06.16 : Lausanne (ch) @ Le Romandie
15.06.16 : Strasbourg (fr) @ La Laiterie
17.06.16 : Clermont-Ferrand (fr) @ Poco-Loco
18.06.16 : Paris (fr) @ SK Records Party – Mains d’Oeuvres
19.06.16 : Clisson (fr) @ Hellfest
21.06.16 : Antwerp (be) @ Het Bos
22.06.16 : Hamburg (de) @ Hafenklang
23.06.16 : Groningen (nl) @ Vera
24.06.16 : Tilburg (nl) @ Little Devil
 
Jawoll, geile Band, die man sich echt mal wieder live geben müsste. Hmmm, liegt am 22.06. schon was bei mir an? Ich hab das gerade gar nicht so genau im Kopf, aber falls nicht, werd ich wohl in Hamburg dabei sein. Bock hätte ich ja enorm...!
 
Ich versuch es so hinzudrehen, auch da in HH zu sein. Können wir Händchen halten und Taschentücher sharen. :D
 
Großartige Band und zählt zu meinen Favoriten überhaupt. Nur die "Wreck" fand ich nicht so gelungen. Aber der Rest ist mega, vor allem "Occupational Hazard". Und Live die absolute Granate: Diese Jahr das erste Mal gesehen, aufm Hellfest, und vollkommen überwältigt gewesen.
 
Noch so eine Band von der ich mal ein Album hatte. (wo ist der ,,ich hatte mal ein Album von... Thread?")
Ein Kolege sprach mich kürzlich auf UNSANE an, ob ich die Kenne... nun ja. Ich mag den Sound.
 
Visqueen ist mein allerallerliebstes Album auf diesem Planeten. Leider habe ich die letzte Tour wegen einer fiesen Grippe verpasst, ein Jammer. Grandiose Band, leider mit viel zu wenig Beachtung. Auch das Nebenprojekt Celan ist hörenswert, leider nur ein Album, aber sehr an Unsane angelehnt.
 
LEGENDARY NOISE ROCK TRIO UNSANE TO RELEASE THEIR EIGHTH ALBUM VIA SOUTHERN LORD;

PLUS SUMMER TOUR PLANS IN THE US INCLUDING AMREP BASH


Southern Lord eagerly confirms the label’s new partnership with legendary New York City-based noise rock group Unsane, for the early Autumn release of their eighth studio full-length, Sterilize. The album closes a five-year gap since the 2012 release of their Wreck LP through Alternative Tentacles.


Unsane makes a vicious return with Sterilize, a record that recalls the most defining elements of the band’s seminal Scattered, Smothered, And Covered and Occupational Hazard albums, surging with the band’s unrelenting singular sound created by guitarist/vocalist Chris Spencer, bassist/vocalist Dave Curran, and drummer Vinnie Signorelli. Sterilize showcases the group sounding as dense and damaging as ever, and sees them remaining as necessary as ever, nearly three decades since they began.


Since 1988, Unsane has been delivering caustic grooves and foundation-crumbling riffs. As a power trio, they honed in on their hammering, power-press rhythm section, searing Telecaster howl, and distorted vocals that resemble a chainsaw cutting a steel beam. The band’s gnarled blend of punk, metal, noise, and hardcore assisted in pioneering a more aggressive, less studied version of noise rock, one that blended the scum/art industrial sturm und drang of Foetus, the Swans, Einsturzende Neubauten, and Sonic Youth with a decidedly more straightforward hardcore idiom. While developing the blueprint for noise bands to follow, Unsane cut a remarkable swath through underground music, inspiring a devoted, cult-like following around the globe, and helped to define the “AmRep sound” alongside other forerunners of the style, Today Is The Day, The Jesus Lizard, Helmet, Tad, Cows, Halo Of Flies, and Melvins.


Advancing the release of Sterilize, Unsane has announced a run of US tour dates from July 15th through August 3rd, booked around the band’s performance at AmRep Bash 17 in Minneapolis, with Fashion Week providing support for the trek. Additional tour dates through the release of the new album are to be expected.


UNSANE w/ Fashion Week:

15/07/2017 Ash St. Saloon – Portland, OR

16/07/2017 Highline – Seattle, WA

18/07/2017 Hi Dive – Denver, CO

19/07/2017 Slowdown – Omaha, NE

20/07/2017 Riot Room – Kansas City, MO

21/07/2017 AmRep Bash 17 – Minneapolis, MN

22/07/2017 Rock Island Brewing – Rock Island, IL

23/07/2017 Beat Kitchen – Chicago, IL

25/07/2017 Fubar – St. Louis, MO

26/07/2017 Growlers – Memphis, TN

27/07/2017 Three Links – Dallas, TX

28/07/2017 Sidewinder – Austin, TX

29/07/2017 The Secret Group – Houston, TX

31/07/2017 The Rebel Lounge – Phoenix, AZ

01/082017 Casbah – San Diego, CA

02/08/2017 Five Star Bar – Los Angeles, CA

03/08/2017 The Ritz – San Jose, CA


Sterilize was produced by Unsane, recorded by Dave Curran at Gatos Trail Studios in Yucca Valley, California, mixed by Andrew Schneider at Acre in New York City, and mastered by Carl Saff at Saff Mastering in Chicago. Southern Lord will release Sterilize on September 29th, 2017; stand by for the cover art, track listing, audio samples, and more to be shared in the weeks ahead.


Additional notes for editorial...


UNSANE:

Chris Spencer – guitar/vocals

Dave Curran – bass/bocals

Vinnie Signorelli – drums


The early days of Unsane began in the late '80s. The original incarnation of the band -- Chris Spencer, Pete Shore (bass), and Charles Ondras (drums) -- crawled larvally out of the practice space in 1989 and began playing New York's seediest haunts. It was these graveyard slots at clubs like CBGB's where the band developed and honed their trademark sound and delivered the goods with due intensity and volume. Unsane piqued the interest of numerous small indie labels and began issuing a series of singles and EPs before recording their self-titled debut with Matador Records. Using the photo of a decapitated man lying across train tracks, Unsane's album cover set the tone for the admixture of seething aggression, naked fear, and barely controlled noise chaos contained within. But the band's devastating maelstrom contained more than enough tunefulness and rock propulsion to quite easily surpass its more affected Lower East Side peers.


During 1992, Unsane's daunting schedule was cut devastatingly short by the untimely drug overdose of drummer Charles Ondras. Former Swans and Foetus drummer Vinnie Signorelli climbed aboard the swiftly moving train in the fall of 1992 and the band began composing its next album. In the interim, Matador compiled and issued a collection of Unsane's early singles and compilation tracks, appropriately titled Singles: 89-92. It is perhaps the band’s defining moment. The following year found the band recording its first for Atlantic Records, Total Destruction, a menacing, dark collection of songs driven by Signorelli's hypnotic drumming and Spencer's man-pushed-to-the-edge vocals. More touring followed and Matador released the Peel Sessions disc almost concurrently with Total Destruction.


After being discharged from Atlantic in 1994, Unsane found both a new bass player in Dave Curran and a home for their next album, Scattered, Smothered, And Covered, on the independent noise rock label, Amphetamine Reptile Records. While maintaining the band's signature sound and volume, 1995's Scattered... showed the band opening their rhythmic approach, with most songs inhabiting a more rock-oriented 4/4 pattern, granting the album a more spacious and controlled feel. Scattered... also contained the unlikely MTV hit video for "Scrape," featuring a series of skateboard accidents intercut with footage of the band performing live. Created for $270, it was ironically named one of MTV's Ten Funniest Videos.


Unsane toured relentlessly and managed to secure an opening slot with metal behemoths Slayer on one of their North American headlining tours. Shortly after, the trio made another label switch to Relapse Records and began constructing the ironically titled Occupational Hazard. While on a press tour in Europe only a month prior to the disc's release, Spencer was brutally attacked by street thugs and left for dead on the streets of Vienna, Austria. After emergency surgery, he returned to the touring arena. They then released the compilation Lambhouse, continued to tour and wrote the ballistic urban commentary Blood Run. After more touring, and some introspection, they proceeded to issue Visqueen on Mike Patton's Ipecac label. March 2012 saw the band's Wreck full-length out on Alternative Tentacles, and 2017 now sees them signed to Southern Lord for the release of Sterilize.
 
Die Band habe ich etwas aus den Augen verloren, früher allerdings auch gut abgefeiert. Ich meine sie ca. 1-2 mal Live gesehen zu haben. Mir gefiel bei dieser Band vor allem immer dieser konsequente Einsatz von verzerrtem Gesang.
 
:jubel::jubel::jubel:Hoffentlich dann auch mit einigen gigs in Deutschland, bei der letzten Tour konnte ich um´s Verrecken nicht.
 
Zurück
Oben Unten