Folge dem Video um zu sehen, wie unsere Website als Web-App auf dem Startbildschirm installiert werden kann.
Anmerkung: Diese Funktion erfordert derzeit den Zugriff auf die Seite über den integrierten Safari-Browser.
...ob die CD-Version dieses mal sogar einzelne Tracks für jeden Song spendiert bekommt...
In der 2. Auflage wurde das ja immerhin korrigiert
Nun, zumindest bin ich bei der Bucht darüber gestolpert (ich selber besitze das Vinyl):
LORD VICAR "Gates Of Flesh" CD
The Church Within Records 2016 (CW042), 2nd press with seperate tracks (not one long track like the first press)
NEU (noch in Folie)/ New (still sealed)
Ich höre Alben in der Regel vollständig durch. Für kurze Pausen nutze ich bei Vinyl den Seitenwechsel und bei CD gibt es ja auch die Pause-Taste.Ich kann die Aufregung über das Nichtvorhandensein einzelner Tracks überhaupt nicht nachvollziehen. Das Album hat keine nennenswerten Ausfälle und in unserer schnelllebigen Zeit kann es doch gar nicht hoch genug bewertet werden, wenn man sich mal schlappe 42 Minuten lang gänzlich einer Sache widmen muss. Habe mir trotzdem auch das Vinyl geholt zwecks Legitimation, zwischendurch zum Kühlschrank gehen zu dürfen.
Meines Wissens nach gibt es keine zweite Auflage. Muss ein Fehler in der Beschreibung oder ein Bootleg sein.
Herbst eventuell.No Austria, much cry
Herbst eventuell.
Sehr schön. Da bin ich mal freudig gespannt.Bin immer noch traurig, dass die Tourdates alle so weit weg von mir sind, aber dafür kann ich die Vorfreude aufs Album jetzt so richtig hochfahren. Offizielle Ankündigung:
Mark the date: 3rd of may!
LORD VICAR: THE BLACK POWDER
I Sulphur, Charcoal and Saltpetre (Kärki)
II Descent (Millsted)
III World Encircled (Millsted)
IV Levitation (Kärki)
V The Temple in the Bedrock (Millsted, lyrics Kärki)
VI Black Lines (Millsted, lyrics Kärki, Linderson, Millsted)
VII Impact (Kärki)
VIII Nightmare (Kärki)
IX A Second Chance
Including The Wagoner, My Soul Is Never Free, and Strict Master (Millsted)
The Black Powder is the fourth album from Lord Vicar. It was, like the previous album Gates of Flesh, recorded by audio wizard Joona Lukala at Noise for Fiction studio in Turku, Finland. All studio work took place in February and March of 2019. The studio has the benefit of a huge live room which gave the band the opportunity to capture a sound that breathes with the ambience of the space, but maintains the sonic weight for which they are rightly known.
This album is a return to longer form, and even more progressive song structures, but the punchier material is also provided with merciless precision, as well as soothing acoustic moments. The songwriting duties are shared by Kimi and Gareth, also Chritus providing lyrical output.
The album contains a loose lyrical concept relating to mankind’s endless lack of reason and weakness of stability, resulting to violence, war, manipulation of children, and numbing our minds in order to shut out the horror that is the reality we live in. We blow the black lines to feel good. This takes place generation after generation, in an endless cycle of standing and falling. Musically and lyrically the album covers a wide spectrum of textures from the all out punky attack of ’The Temple in the Bedrock’, fragile beauty of ‘Nightmare’, to the oppressive menace of the more intense moments of ‘Sulphur, Charcoal and Saltpetre’. This album is a grower, meant to be listened repeatedly, full of subtle details that reveal themselves with each subsequent listen.
’But children of that place remain with us
They illustrate the burden of our lies
And make us feel the hell of all those memories
Buried in the grave of the fireflies’
Wir verwenden essentielle Cookies, damit diese Website funktioniert, und optionale Cookies, um den Komfort bei der Nutzung zu verbessern.
Siehe weitere Informationen und konfiguriere deine Einstellungen