Star Wars: Krieg der Sterne - der Thread

Als Filmfan weiß man aber dass ein Film eben mehr ist als nur die Handlung. Vor allem das "Wie?" ist bei guten Filmen ja das interessante und nicht das "Was?"


Und trotzdem kann man sich den Film immer wieder ansehen, was bedeutet dass der Film eben aus mehr besteht als aus diesem einen Moment. Klar ist es ein verdammt cooler Twist und wenn man ihn nicht kennt ein klasse Schmankerl zum Schluss aber der Film hat eben mehr Qualitäten als nur diesen Twist auf den er oft heruntergebrochen wird.


Ne da gilt so ziemlich das gleiche was ich zu sixth sense gesagt habe nur ungefähr x 10 da Fight Club wirklich so unfassbar viele Qualitäten besitzt dass der Twist zum Schluss nur noch eine nette Überraschung ist.


Und zum Schluss nochmal: Ja ich verstehe euch natürlich und ich hasse Spoiler genauso sehr aber die Aussage den Film dann nicht mehr sehen zu müssen weil man iwas über die Handlung weis halte ich imemrnoch für Quatsch.

Ich hatte sogar viel Spaß an der Death Note Serie obwohl ich den krassensten Twist unfreiwillig gespoilert bekommen hatte (was mich extrem ankotzte).

Ich würde nicht sagen, man kann den Film dann nicht mehr gucken. Aber der ersten Sichtung, wird genauso wie allen folgenden ein entscheidendes Stück an Qualität genommen. Die Begeisterung beim ersten gucken, wird auf jede Wiederholung übertragen. Das fällt eben einfach weg, wenn es einem gespoilert wurde. Das ist ein bisschen wie Sex-Rückwärts. Das kann auch so jede Menge Spaß machen, aber die Luft ist schon irgendwie raus... Das passt jetzt zugegeben nicht mehr ganz auf die Wiederholungen, aber es sollte klar sein, wie es gemeint ist! :D

Was ich deshalb eben auch gut verstehen könnte, ist wenn man dann zumindest nicht mehr ins Kino möchte. Und auch wenn der Film natürlich nicht wirklich "verloren" ist, so ist eben doch das Erlebnis weg, dass er nur bei der Erst-Sichtung bringen kann. Das setzt sich eben aus dem "Wie" und dem "Was" zusammen.
 
Wir hatten bei E7 einfach einen separaten Spoiler-Thread gemacht, der dann irgendwann von den Mods mit dem hier zusammen geführt wurde. Vielleicht sollte man das in Zukunft wieder so machen?
 
Also ich spoiler jetzt auch mal ohne Spoilerbox:

Han Solo wird von seinem eigenen Sohn getötet!

Natürlich nicht in dem neuen Film, aber den kenne ich noch nicht.

Das habt ihr jetzt davon!

@the_pit
Das nächste Mal einfach den hier
TEST
benutzen und gut ist.

Das ist aber kein Grund, jetzt derbe auf ihn einzuprügeln. Er war da wohl einfach unaufmerksam, aber wahrscheinlich nicht gemein.

Mein Vorschlag: Alle haben sich wieder lieb und der nächste STAR TREK geht einen Tag vor der Premiere als Zusammenfassung an @the_pit. ;)
 
Zuletzt bearbeitet:
Also ich spoiler jetzt auch mal ohne Spoilerbox:

Han Solo wird von seinem eigenen Sohn getötet!

Natürlich nicht in dem neuen Film, aber den kenne ich noch nicht.

Das habt ihr jetzt davon!
Hiermit stellen wird fest: DAS habe ICH nicht gesagt.

@the_pit
Das nächste Mal einfach den hier
TEST
benutzen und gut ist.
Sir: ja, Sir!

Das ist aber kein Grund, jetzt derbe auf ihn einzuprügeln. Er war da wohl einfach unaufmerksam, aber wahrscheinlich nicht gemein.
Wie käme ich dazu. Ich war stark euphorisiert, das hat mich unvorsichtig werden lassen.

Mein Vorschlag: Alle haben sich wieder lieb und der nächste STAR TREK geht einen Tag vor der Premiere als Zusammenfassung an @the_pit. ;)
Gerne! :top::top::top:
Wobei ich die Darstellung der jungen Uhura ja immer noch lächerlich finde: Zoe Saldana (ich weiß, falsch geschrieben, meine Tastatur verweigert sich Cedillos) beim ersten Dreh in dieser Rolle könnte die Mutter von Nichelle Nichols zu gleichen Zeit sein (gut, Mrs Saldana müsste eine Teeniemutter gewesen sein, aber so etwas soll es ja auch geben...) - ich mag beide Schauspielerinnen sehr, damit kein falscher Eindruck entsteht. Und die Rolle gefällt mir sowieso, sie hat dem Afrofuturismus den Weg geebnet.

Und alleine deshalb werde ich mir den wohl nicht im Kino anschauen. Auch den letzten ST habe ich mir nicht angeschaut: ich bin keine Cumberbitch! (darf ich als eingefleischter Martin-Freeman-Fan ja auch gar nicht sein...)

Dabei fällt mir gerade auf, dass ich den 2001/2010 auch noch nie auf Leinwand gesehen habe. Kulturbanause, ich! *schäm*
 
So. Werde mich in Gänze mal wieder an die Prequels trauen, und zwar an die Fan Edits von Hal 9000, die da wären:

EPISODE I - Cloak Of Deception
EPISODE II - The Approaching Storm
EPISODE III - Labyrinth Of Evil

Hier ist die Cut Liste:

The first of the revamped ‘9000 series’, Cloak of Deception delivers a re-crafted perspective on Star Wars Episode I in keeping with the drive of the original trilogy of films. Unnecessary ‘galaxy shrinking’ cameos from classic characters have been cut down or removed. Anakin is depicted as a more mature and capable figure an audience can identify with. Jar Jar is recast as an everyman caught up in events outside his control who does his part in the fight for freedom, rather than a traitorous clown.

By stripping away extraneous tangents and bolstering attention to character development, this edit seeks to improve the original film. The original trilogy is regarded as the template toward which the prequels strive. The prequels are made to submit to the continuity and drive of the originals to the degree possible.

The following three goals are held in balance.

  1. Bend the prequels to the story continuity of the original trilogy and the impressions it gives.
  2. Improve the prequels in and of themselves, as films, through conventional ‘FanFix’ methodology. The pacing is improved, dialogue trimmed, and characters are developed better. This is the most readily apparent of these three goals that can be seen in The Phantom Edit, for example. The edits should be viable as films on their own.
  3. They ought to be functional as replacements for the original versions. This means leaving the film’s thoroughly “prequel” nature unaltered, respecting the broad strokes of Star Wars orthodoxy, and avoiding making changes that would betray to the audience that they’re watching a fan edit. In other words, none of the other two listed goals should put undue stress on the goal of producing something that would have been suitable to have been released in 1999.
Special Thanks to:
Seciors, L8wrtr, Hundsdorfex, Tv’s Frink, DominicCobb, Kerr, Smudger9, OnlyOneKenobi, Drew, ShadowSabre66, Erik Pancakes, MrBenja0618, DrDre, Emanswfan, and Sir Ridley.

I could not have done this without the prior fan editors who have tackled this film, including Seciors, L8wrtr, Q2, T528491, The Phantom Editor, JasonN, ADigitalMan, MagnoliaFan, TM2YC, Slumberland, NightStalkerPoet, Yads, Father Merrin, ModernKnife, and Sithlord.

Cuts and Additions:

Light film grain added throughout, to counter the overapplication of DVNR on the BluRay source.

New title crawl, courtesy of Sir Ridley

Trimmed Neimoidian dialogue such as, “Are you brain dead?”

Cut instruction for the battle droids to “destroy what’s left of” the Jedi.

Removed all instances of battle droids speaking or gesturing to communicate with one another. They seem to all be on the same ‘network.’

Trimmed Neimoidian cowardice during the fighting.

Trimmed Viceroy’s conversation with the Queen via viewscreen to downplay tedious political minutia and portray him as autonomous.

Trimmed unnecessary dialogue during throne room scene.

Trimmed Jar Jar’s dialogue during his introduction.

Removed the entire underwater trip to Otah Gungah, along with the tedious Sidious scene caught in the middle.

Removed scene descending the steps inside the palace discussing political exposition that we get again later.

Cut Qui-Gon’s line that dismisses the battle droids as unimportant.

Tightened Qui-Gon’s knock-knock joke with the battle droid, though kept some of the whimsy.

Removed Jar Jar’s antics in the droid bay. Jar Jar throughout is portrayed as more of an everyman than a clown.

Dialogue trimmed throughout escape from the blockade.

Removed the Queen personally thanking R2-D2 by name.

Removed line, “No more commands from her highness today.”

Removed Jar Jar’s stepping in poop antic.

New subtitles with similar dialogue throughout, formatted to match the theatrical version.

Drastically reduced Jar Jar’s antics in Watto’s shop. Added noises of him causing a ruckus in the background in order to remove it happen onscreen.

Trimmed Anakin and Padme’s conversation.

Removed Watto’s line that implies he was immune to the Jedi mind trick merely because of his species.

Removed several instances of the line, “Yipee” throughout the film by various children.

Removed Jar Jar’s handful of, “Muy muy” lines.

Removed cartoony sound effect of the frog thing flying through the air as Jar Jar spits it out.

Trimmed Jar Jar and Anakin during the introduction scene for Sebulba.

Trimmed Anakin’s line as he invites them to his home.

Trimmed entrance to the Skywalker home, including some of the lines about Threepio. Anakin doesn’t state that he is “building” him. A small change, but it allows for the idea that Anakin is merely repairing a previously abandoned Threepio.

Dinner scene has been trimmed, including mention of slave transmitters, Jar Jar antics with the fruit, and bad child acting.

Trimmed bad child acting during scene convincing Watto to work a bet with Qui-Gon.

Removed scene after Qui-Gon and Schmi’s conversation with Anakin working on his pod, taking the annoying kids with it.

Removed balcony scene where Qui-Gon checks Anakin’s blood. Anakin’s racing/“piloting” skills are what prompt Qui-Gon to recruit him, rather than a blood test.

Added trimmed version of the deleted scene “Dawn Before the Race” to help fill out the shortened film and make up for removing audience exposure to Anakin’s pod in prior scene.

Removed Jar Jar’s grin after Qui-Gon tosses the chance cube.

Cut conversation about Anakin never having won a race.

Trimmed introduction to the racers to focus on Sebulba and Anakin.

Cut pack animal farting in Jar Jar’s face (and in most of the audio channels, I’d point out).

Altered Sebulba and Anakin’s conversation to be less juvenile.

Trimmed podracers’ engines startup sequece.

Musical score added to the podrace from the ‘Shadows of the Empire’ soundtrack and from ‘A New Hope.’ Podrace edited to accommodate new music.

Two-headed announcer trimmed throughout, along with various other things during the podrace.

Trimmed bad child acting during scene where Anakin discovers he has been freed.

Trimmed farewell to Schmi.

Added deleted probe droid scene to explain why Qui-Gon and Anakin are running to the ship. This scene was color corrected to remove pink tint and better match the surrounding footage.

Removed Anakin’s line, “Qui-Gon, sir, wait, I’m tired!”

Cut Qui-Gon’s line, “Tell them to take off!” Anakin doesn’t tell them anyway.

Removed scene on Naboo where the Viceroy sits on his walking throne because it references the excised underwater trip to Otah Gungah.

Lessened Jar Jar’s presence in the scene between Anakin and Padme en route to Coruscant.

Removed Padme calling for Anakin on the landing platform.

Removed Anakin’s unassured statement about hopefully starting his training.

Removed a reference during the Senate scene to the taxation of trade routes, to comply with the revised opening of the film.

Removed dialogue about Anakin being too old to be trained. Throughout these edits, the implication that all Jedi begin their training as children is removed.

Cut dialogue about the Jedi Code forbidding more than one apprentice.

Removed line, “This may be the clue we need to unravel the mystery of the Sith.” This is never expounded upon.

Removed all references to midichlorians.

Removed scene where Obi-Wan apologizes to Qui-Gon and Jar Jar emerges from the swamp.

Trimmed scene between the Naboo and Boss Nass, including Jar Jar’s hesitancy and cowering.

Trimmed the battle planning scene, making Padmé less verbose.

Reduced Jar Jar’s antics throughout the battle, though he does appear during each Gungun battle sequence because he is the audience’s only anchor.

Anakin gets into a cockpit and leaps into action in order to help the Queen, and intentionally flies up into the space battle.

Battle sequences restructured slightly to allow for Anakin to save the day rather than Padme. Originally, Anakin’s actions were redundant after Padme captured the Viceroy.

Qui-Gon’s last words are trimmed to remove heavy-handed request for Obi-Wan to train Anakin, allowing Obi-Wan to “take it upon [him]self to train [Anakin] as a Jedi.”

Trimmed Obi-Wan’s conversation with Yoda to imply that Obi-Wan wants to train Anakin himself, rather than to fulfill a promise to Qui-Gon.

Added credits for myself, workprint viewers, contributors, and acknowledgments of all other TPM “FanFix” fan edits to date.

Die Gummi Optik kann er natürlich nicht retten, allerdings erscheinen die Schnitte sinnvoll.
In Episode II und III wurde bspw der grüne Flummi komplett entfernt.

Der Typ hat da immerhin gute 40 Minuten pro Film entfernt.
 
Zuletzt bearbeitet:
So. Werde mich in Gänze mal wieder an die Prequels trauen, und zwar an die Fan Edits von Hal 9000, die da wären:

EPISODE I - Cloak Of Deception
EPISODE II - The Approaching Storm
EPISODE III - Labyrinth Of Evil

Hier ist die Cut Liste:

The first of the revamped ‘9000 series’, Cloak of Deception delivers a re-crafted perspective on Star Wars Episode I in keeping with the drive of the original trilogy of films. Unnecessary ‘galaxy shrinking’ cameos from classic characters have been cut down or removed. Anakin is depicted as a more mature and capable figure an audience can identify with. Jar Jar is recast as an everyman caught up in events outside his control who does his part in the fight for freedom, rather than a traitorous clown.

By stripping away extraneous tangents and bolstering attention to character development, this edit seeks to improve the original film. The original trilogy is regarded as the template toward which the prequels strive. The prequels are made to submit to the continuity and drive of the originals to the degree possible.

The following three goals are held in balance.

  1. Bend the prequels to the story continuity of the original trilogy and the impressions it gives.
  2. Improve the prequels in and of themselves, as films, through conventional ‘FanFix’ methodology. The pacing is improved, dialogue trimmed, and characters are developed better. This is the most readily apparent of these three goals that can be seen in The Phantom Edit, for example. The edits should be viable as films on their own.
  3. They ought to be functional as replacements for the original versions. This means leaving the film’s thoroughly “prequel” nature unaltered, respecting the broad strokes of Star Wars orthodoxy, and avoiding making changes that would betray to the audience that they’re watching a fan edit. In other words, none of the other two listed goals should put undue stress on the goal of producing something that would have been suitable to have been released in 1999.
Special Thanks to:
Seciors, L8wrtr, Hundsdorfex, Tv’s Frink, DominicCobb, Kerr, Smudger9, OnlyOneKenobi, Drew, ShadowSabre66, Erik Pancakes, MrBenja0618, DrDre, Emanswfan, and Sir Ridley.

I could not have done this without the prior fan editors who have tackled this film, including Seciors, L8wrtr, Q2, T528491, The Phantom Editor, JasonN, ADigitalMan, MagnoliaFan, TM2YC, Slumberland, NightStalkerPoet, Yads, Father Merrin, ModernKnife, and Sithlord.

Cuts and Additions:

Light film grain added throughout, to counter the overapplication of DVNR on the BluRay source.

New title crawl, courtesy of Sir Ridley

Trimmed Neimoidian dialogue such as, “Are you brain dead?”

Cut instruction for the battle droids to “destroy what’s left of” the Jedi.

Removed all instances of battle droids speaking or gesturing to communicate with one another. They seem to all be on the same ‘network.’

Trimmed Neimoidian cowardice during the fighting.

Trimmed Viceroy’s conversation with the Queen via viewscreen to downplay tedious political minutia and portray him as autonomous.

Trimmed unnecessary dialogue during throne room scene.

Trimmed Jar Jar’s dialogue during his introduction.

Removed the entire underwater trip to Otah Gungah, along with the tedious Sidious scene caught in the middle.

Removed scene descending the steps inside the palace discussing political exposition that we get again later.

Cut Qui-Gon’s line that dismisses the battle droids as unimportant.

Tightened Qui-Gon’s knock-knock joke with the battle droid, though kept some of the whimsy.

Removed Jar Jar’s antics in the droid bay. Jar Jar throughout is portrayed as more of an everyman than a clown.

Dialogue trimmed throughout escape from the blockade.

Removed the Queen personally thanking R2-D2 by name.

Removed line, “No more commands from her highness today.”

Removed Jar Jar’s stepping in poop antic.

New subtitles with similar dialogue throughout, formatted to match the theatrical version.

Drastically reduced Jar Jar’s antics in Watto’s shop. Added noises of him causing a ruckus in the background in order to remove it happen onscreen.

Trimmed Anakin and Padme’s conversation.

Removed Watto’s line that implies he was immune to the Jedi mind trick merely because of his species.

Removed several instances of the line, “Yipee” throughout the film by various children.

Removed Jar Jar’s handful of, “Muy muy” lines.

Removed cartoony sound effect of the frog thing flying through the air as Jar Jar spits it out.

Trimmed Jar Jar and Anakin during the introduction scene for Sebulba.

Trimmed Anakin’s line as he invites them to his home.

Trimmed entrance to the Skywalker home, including some of the lines about Threepio. Anakin doesn’t state that he is “building” him. A small change, but it allows for the idea that Anakin is merely repairing a previously abandoned Threepio.

Dinner scene has been trimmed, including mention of slave transmitters, Jar Jar antics with the fruit, and bad child acting.

Trimmed bad child acting during scene convincing Watto to work a bet with Qui-Gon.

Removed scene after Qui-Gon and Schmi’s conversation with Anakin working on his pod, taking the annoying kids with it.

Removed balcony scene where Qui-Gon checks Anakin’s blood. Anakin’s racing/“piloting” skills are what prompt Qui-Gon to recruit him, rather than a blood test.

Added trimmed version of the deleted scene “Dawn Before the Race” to help fill out the shortened film and make up for removing audience exposure to Anakin’s pod in prior scene.

Removed Jar Jar’s grin after Qui-Gon tosses the chance cube.

Cut conversation about Anakin never having won a race.

Trimmed introduction to the racers to focus on Sebulba and Anakin.

Cut pack animal farting in Jar Jar’s face (and in most of the audio channels, I’d point out).

Altered Sebulba and Anakin’s conversation to be less juvenile.

Trimmed podracers’ engines startup sequece.

Musical score added to the podrace from the ‘Shadows of the Empire’ soundtrack and from ‘A New Hope.’ Podrace edited to accommodate new music.

Two-headed announcer trimmed throughout, along with various other things during the podrace.

Trimmed bad child acting during scene where Anakin discovers he has been freed.

Trimmed farewell to Schmi.

Added deleted probe droid scene to explain why Qui-Gon and Anakin are running to the ship. This scene was color corrected to remove pink tint and better match the surrounding footage.

Removed Anakin’s line, “Qui-Gon, sir, wait, I’m tired!”

Cut Qui-Gon’s line, “Tell them to take off!” Anakin doesn’t tell them anyway.

Removed scene on Naboo where the Viceroy sits on his walking throne because it references the excised underwater trip to Otah Gungah.

Lessened Jar Jar’s presence in the scene between Anakin and Padme en route to Coruscant.

Removed Padme calling for Anakin on the landing platform.

Removed Anakin’s unassured statement about hopefully starting his training.

Removed a reference during the Senate scene to the taxation of trade routes, to comply with the revised opening of the film.

Removed dialogue about Anakin being too old to be trained. Throughout these edits, the implication that all Jedi begin their training as children is removed.

Cut dialogue about the Jedi Code forbidding more than one apprentice.

Removed line, “This may be the clue we need to unravel the mystery of the Sith.” This is never expounded upon.

Removed all references to midichlorians.

Removed scene where Obi-Wan apologizes to Qui-Gon and Jar Jar emerges from the swamp.

Trimmed scene between the Naboo and Boss Nass, including Jar Jar’s hesitancy and cowering.

Trimmed the battle planning scene, making Padmé less verbose.

Reduced Jar Jar’s antics throughout the battle, though he does appear during each Gungun battle sequence because he is the audience’s only anchor.

Anakin gets into a cockpit and leaps into action in order to help the Queen, and intentionally flies up into the space battle.

Battle sequences restructured slightly to allow for Anakin to save the day rather than Padme. Originally, Anakin’s actions were redundant after Padme captured the Viceroy.

Qui-Gon’s last words are trimmed to remove heavy-handed request for Obi-Wan to train Anakin, allowing Obi-Wan to “take it upon [him]self to train [Anakin] as a Jedi.”

Trimmed Obi-Wan’s conversation with Yoda to imply that Obi-Wan wants to train Anakin himself, rather than to fulfill a promise to Qui-Gon.

Added credits for myself, workprint viewers, contributors, and acknowledgments of all other TPM “FanFix” fan edits to date.

Die Gummi Optik kann er natürlich nicht retten, allerdings erscheinen die Schnitte sinnvoll.
In Episode II und III wurde bspw der grüne Flummi komplett entfernt.

Der Typ hat da immerhin gute 40 Minuten pro Film entfernt.
Hast Du die auf DVD/BluRay?
 
Zum Thema Modellbau: Schaut Euch einmal dieses Modell vom Fall von Millenium Falken an:


Ich halte ja eigentlich nicht viel von diesen Sammelsets, aber das hier ist echt großartig!

Licht und Co unter

https://www.youtube.com/watch?v=yBOUlEaW5o4
Das ist der Deagostini Falke, wo die Teile wöchentlich im Abo kamen.
Hatte ich auch überlegt, aber bei einem knapp 1500€ teuren Modell, welches angeblich eine 1:1 Kopie des 5footer aus ESB ist, waren mir da noch zu viele Fehler dran, die von der Fa nicht korrigiert wurden.

Ein Bekannter baut den zum Kessel Run Falken aus SOLO um
 
Zum Thema Modellbau: Schaut Euch einmal dieses Modell vom Fall von Millenium Falken an:


Ich halte ja eigentlich nicht viel von diesen Sammelsets, aber das hier ist echt großartig!

Licht und Co unter

https://www.youtube.com/watch?v=yBOUlEaW5o4
Das ist der Deagostini Falke, wo die Teile wöchentlich im Abo kamen.
Hatte ich auch überlegt, aber bei einem knapp 1500€ teuren Modell, welches angeblich eine 1:1 Kopie des 5footer aus ESB ist, waren mir da noch zu viele Fehler dran, die von der Fa nicht korrigiert wurden.

Ein Bekannter baut den zum Kessel Run Falken aus SOLO um
Ich nehme es mir mal die Frechheit raus und behaupte, dass der Millennium Falcon ebeno geil ist wie die Enterprise NCC 1701-D. Die beiden Schiffe geben sich vom Design her aber wirklich nix.

(wobei man allerdings sagen muss, dass der Falcon schon eher der Vostellung eines zukünftigen Schiffes sehr viel näher kommt. Alleine schon die Unterkünfte in der Peripherie unterzubringen, zeugt von höchstem Sachverstand.)

Und bevor jetzt wieder einer um die Ecke geekt: JAHAA, der Falcon ist ein Transporter, und JAHAA, die Entensteiß ist ein Forschungsschiff.
 
Ich hasse Star Trek.
Jeder normale Mensch hasst Star Trek!!!
Es sei Euch unbenommen!

Der Impact beider Franchises auf die heutige Forschung unterscheidet ich aber schon extrem.

Da ich eher der Hard-SF-Fan bin, geht meine Präferenz eindeutig in die andere Richtung. Was nicht heißt, dass ich das Weltraummärchen nicht mag, es ist eine filmisch gut umgesetzte Space Opera. Gut gegen Böse, quer durch - in einem exakten Winkel von 45° - ein Familiendrama, Menschen/Außerirdische/Roboter, Witz und Ironie auf der einen Seite wie staatsphilosophische Abhandlungen auf der Anderen - das bietet in dieser Mischung nur Star Wars.

Ich kann verstehen, warum man SW "lieber" mag. Mitmachen muss ich nicht.
 
Dieser eher technische und unterkühlte Aspekt von Star Trek ging mir einfach noch nie rein.
Vieles ist auch einfach nur sinnentleerter Technobabble. Spätestens unter Jean-Luc Picard werden allerdings auch philosophische Themen angesprochen (ab welchem Zeitpunkt ist eine Maschine ein Lebewesen, "Wem gehört Data" / die gesamten Gesellschaftskonstrukte in der Föderation und Außerhalb). Mir geht auch ENT komplett ab. Ich kann mit der unter Verwendung modernster Materialien auf "alt" getrimmten Enterprise nichts anfangen, ohne dass ich vor Fremdscham laut auflachen muss.

Da ist mir der Impact auf die Forschung ziemlich egal, ich bin lediglich Filmfan und kein Wissenschsftsnerd.
Ich entdecke eine Gemensamkeit.

Wie ich schon sagte, als fast schon optimale Weltraumoper will ich sie mir nicht mehr aus der Filmgeschichte wegdenken. Es sind halt zwei unterschiedliche Konzeptionen: Star Trek funktioniert als Serie gut (aber auch nicht einen Deut besser), als Film nur selten ("Das unentdeckte Land" ist da wohl die Ausnahme, alle anderen Filme stinken dagegen gewaltig ab).

Star Wars als Serie würde gar nicht funktionieren, da die Handlungsstränge viel zu kompliziert sind, um sie in 45-Minuten-Shows zu verhackstücken. Es wäre lächerlich bis langweilig! (was SW als reines Kinofranchise wiederum ein Alleinstellungsmerkmal zukommen lässt. Star Wars funktioniert einfach prächtig, genau so, wie es existiert.) Zumindest bei Star Wars IV - VI ist das Hirn aufgefordert, mitzudenken. Und diese Filme lohnen sich, auch ein zweites oder dritte Mal gesehen zu werden.

In den Star-Trek-Filmen existiert außerhalb der Gags gediegene Langeweile. Die Raumkämpfe kannst Du an einer Hand abzählen und sind nach dem zweiten Mal dröge.

Der Gipfel der Geschmacklosigkeit war erreicht, als man den Borg eine Königin vorgesetzt/aufoktroyiert/hingepfropft hat. Das war so eine Anbiederung an John und Jane Doe, die sich keine selbstorganisierende Staatform vorstellen können. Dass Alice Krige sich für so einen Scheiß hingegeben hat - na ja, die Miete muß auch bezahlt werden.

Und Star Wars hat die bekannteren Stars hervor gebracht. So!
 
Zurück
Oben Unten