Taake

Live ist er auf jeden Fall ein absoluter Gewinn für Gorgoroth.

Auf Scheibe wäre ich mal gespannt, wie gut das passt. Von den letzten Scheiben gefiel mir die QPAST am besten, während ich bei der Letzten Pests Stimme dann doch schmerzlich vermisst habe; der Gesang des Serben hat mir nicht so getaugt. Wäre mal gespannt, wie ein Studiowerk mit Hoest klänge.

Gorgoroth ist für mich immer noch eine der mit großem Abstand besten BM Bands. Das letzte Album war aber so dermaßen langweilig, dass es fast gruslig ist.
Wenn Hoest jedoch am nächsten Album mitarbeiten würde, dann glaube ich, dass sie zu alter Stärke finden könnten.
Von Gorgoroth finde ich fast alles überragend.

Ich könnte mir immer noch eine in die Fresse hauen, dass ich die im März in München verpasst habe...
 
Gorgoroth ist für mich immer noch eine der mit großem Abstand besten BM Bands. Das letzte Album war aber so dermaßen langweilig, dass es fast gruslig ist.
Wenn Hoest jedoch am nächsten Album mitarbeiten würde, dann glaube ich, dass sie zu alter Stärke finden könnten.
Von Gorgoroth finde ich fast alles überragend.

Ich könnte mir immer noch eine in die Fresse hauen, dass ich die im März in München verpasst habe...

Ohne die Wunde salzen zu wollen: Ja, es war wirklich cool bei dem Gig. Hatte mich noch sehr gewundert, dass die dorten in 15 Monaten gleich zweimal aufschlagen, aber das macht live mit Hoest echt was her. Persönlich hatte ich Gorgoroth nie ganz so weit oben in meiner Gunst wie Mayhem, Burzum, Darkthrone, das Emperor-Debüt oder die ersten vier Enslaved und die ersten beiden Immortal, die erste Gehenna oder die erste Mysticum; aber dennoch auch im engeren Kreis meiner Norge-Helden.
 
Persönlich hatte ich Gorgoroth nie ganz so weit oben in meiner Gunst wie Mayhem, Burzum, Darkthrone, das Emperor-Debüt oder die ersten vier Enslaved und die ersten beiden Immortal, die erste Gehenna oder die erste Mysticum; aber dennoch auch im engeren Kreis meiner Norge-Helden.

Ging mir bisher auch so.
In den letzten Monaten habe ich jedoch so viel Gorgoroth gehört. Vor allem die drei ersten Alben. Die sind so bösartig und perfekt.
Aber auch der Gaahl Ära kann ich viel abgewinnen. Mittlerweile bei mir auf einer Stufe mit Burzum, Darkthrone, Mayhem und Konsorten.
 
Hoest ist sicher nicht die schlechteste Wahl für Gorgoroth, dennoch nach Antichrist oder UtSoH von mir aus noch. Kam doch nichts wirklich gutes mehr bei raus. Die Destroyer hat ihre Momente wirkt aber insgesamt zu zerfahren. Hab die Combo das letzte mal mit Pest gesehen zum Release der QPAST. Wo zum Glück das Hauptaugenmerk viel auf die ersten beiden Alben gelegt wurde. Gutes Konzert, damit haben Gorgorth aber alles für mich Gesagt. Ich erwarte eher nicht mehr viel in Zukunft was daran etwas ändern könnte. Ich mag das Spiel von Herrn Asklund nicht sonderlich und halte besonders den Drumsound auf der QPAST für schrecklich. Ist der größte Minuspunkt an dem Werk. (die letzt die ich mir im ganzen angehört habe) Selbiges gilt leider auch für die von mir geliebte Reinchaos. So ein spannendes, tolles Werk aber die Drums sind einfach zu reduziert, basisch.
Wie ich schon mal an andere Stelle schrieb, gut das die Namensrechte bei Infernus liegen, aber Gorgorth sind für mich kreativ über ihren Zenit.

Genug Off Topic, es geht ja eigentlich um Taake. Hab mir das Album jetzt noch ein paar mal angehört
und es wird tatsächlich besser. Ich muss aber gestehen das ich eine recht hohe Hemmschwelle habe bis ich mir noch ein Taake Werk in den Schrank stelle.
Selbiges gilt auch für Gorgoroth, Satyricon…
Einzige Ausnahme bleibt da Darkthrone und mein heranarbeiten an „neuere“ Enslaved.
 
Gibt es eigentlich einen eigenen Gorgoroth-Thread?
Sonst mach ich einen auf...
 
Nachdem erst "nur" King Dude absprang ist jetzt die komplette Taake-US-Tour gecancelt.

http://www.ghostcultmag.com/taake-united-states-tour-has-been-cancelled/

(Quelle: facebook)
It is with great regret that we have to inform you that Taake's US Tour has been cancelled. Despite all those incredible people who stepped up and tried to help us save the tour, and to whom we are more grateful than we can express, time and logistics are just not on our side. It was not our wish to cancel, but the decision was forced on us by the illegal activities of Antifa and its supporters who applied pressure on venues and promoters to cancel shows. Pressure, it has to be said, that has frequently been accompanied with threats of violence both towards those involved in the organisation and towards any fans attending (not to mention the bands who would be playing). Why these threats are not reported to the police, we don't know.

We have explained on many, many occasions, the history behind what caused the problems, and there are plenty of articles in the unbiased press and on social media where you can read the truth of it, but just for the sake of clarity Taake is not now, has never been, and never will be a Nazi band. What we want to address here is the cancellation of the tour itself.

This cancellation is unfortunate in many ways, not just for the bands who were going to take part. Not just for the ordinary working Americans with families to support and bills to pay who have lost much needed income because of it. Not just for the fans who wanted to see the bands. Not just for music fans in general. But, also, and more importantly, for America as a whole.

Why? Because it is the ultimate demonstration of how, through the dissemination of lies, misinformation and unfounded accusations, along with credible threats of violence, a small minority of left wing agitators are able to force their agenda on the majority, and deprive music fans of their freedom to attend concerts and go about their day to day activities without the fear of reprisals and retaliation.

And these agitators won't stop once they have destroyed the soft targets from Europe and other parts of the world. Their next targets will be American music, American art, American literature, American theatre, American cinema. Anything, in fact, that does not adhere strictly to their views. And if this reminds you of the McCarthy witch hunts, it is because that is EXACTLY what it is like.

Whilst none of us blame venues for cancelling because they are afraid of violence, we do deplore the excuses presented by some of them. The desire to "protect" their audience and staff, to create "safe spaces" is not a need brought about by the bands involved, nor their fans. It is the masked thugs hiding behind the banner of Antifa and other organisations like them, who are doing all the threatening. And maybe we should also remind these venues that so many of the musical genres today exist due to those other small venues back in the day who dared stand up to threats and gave a voice to those musicians who brought us Blues and Jazz - the basis of so much of today's music.

We would also like to speak out about celebrities like Talib Kweli, who was unfortunate enough to have allowed himself to be played by the lies spread by Antifa and who, as a result, issued statements that are libellous and slanderous. His heart may have misguidedly been in the right place, but his brain, and his legal advisors, were not. Had he bothered to check the facts he would have realised that he had put himself in a position of looking like someone who doesn't know, or understand, or even care about, all the facts, and who is easily manipulated by others to dance to their tune.

We should also mention those members of the press who failed to fact check and did not bother to contact us, or anyone else for that matter, for our side of the story. They simply went right ahead and printed libellous statements. This is irresponsible journalism at its worst, and we can't just single out inexperienced editors of webzines. Complicit in this are long-established and (once) respected publications. Their actions show the utter contempt they have for facts and the disrespect they have for their readers.

Ending on a positive note, we really do need thank those who stood by us, and especially the venues who refused to be cowed, and those that stepped in offering us alternatives for cancelled shows. We have had messages from all over the world, and from people of all political and religious persuasions, offering not just their support, but also offering their help. And these are not just our fans. We have been contacted by people who admit that they had never heard of us, or that they hate black metal, or that they hate Taake, but have nevertheless felt compelled to let us know of the disgust they feel at the way Antifa, and their like, demand slavish adherence to their agenda, and punish anyone who defies them, riding roughshod over the freedoms of the American people to decide for themselves.

You, my friends, do not need to apologise for the lies and actions of a fringe group. You are the majority, you are the ones who refuse to bow your heads to those who would dictate how you live your lives, and who attempt to restrict your freedoms - you are the ones who can do something about it.
Taake
 
Zuletzt bearbeitet:
warum lässt man sich von der Antifa in die Knie zwingen ?

(Quelle: facebook)
It is with great regret that we have to inform you that Taake's US Tour has been cancelled. Despite all those incredible people who stepped up and tried to help us save the tour, and to whom we are more grateful than we can express, time and logistics are just not on our side. It was not our wish to cancel, but the decision was forced on us by the illegal activities of Antifa and its supporters who applied pressure on venues and promoters to cancel shows. Pressure, it has to be said, that has frequently been accompanied with threats of violence both towards those involved in the organisation and towards any fans attending (not to mention the bands who would be playing). Why these threats are not reported to the police, we don't know.

We have explained on many, many occasions, the history behind what caused the problems, and there are plenty of articles in the unbiased press and on social media where you can read the truth of it, but just for the sake of clarity Taake is not now, has never been, and never will be a Nazi band. What we want to address here is the cancellation of the tour itself.


This cancellation is unfortunate in many ways, not just for the bands who were going to take part. Not just for the ordinary working Americans with families to support and bills to pay who have lost much needed income because of it. Not just for the fans who wanted to see the bands. Not just for music fans in general. But, also, and more importantly, for America as a whole.

Why? Because it is the ultimate demonstration of how, through the dissemination of lies, misinformation and unfounded accusations, along with credible threats of violence, a small minority of left wing agitators are able to force their agenda on the majority, and deprive music fans of their freedom to attend concerts and go about their day to day activities without the fear of reprisals and retaliation.

And these agitators won't stop once they have destroyed the soft targets from Europe and other parts of the world. Their next targets will be American music, American art, American literature, American theatre, American cinema. Anything, in fact, that does not adhere strictly to their views. And if this reminds you of the McCarthy witch hunts, it is because that is EXACTLY what it is like.

Whilst none of us blame venues for cancelling because they are afraid of violence, we do deplore the excuses presented by some of them. The desire to "protect" their audience and staff, to create "safe spaces" is not a need brought about by the bands involved, nor their fans. It is the masked thugs hiding behind the banner of Antifa and other organisations like them, who are doing all the threatening. And maybe we should also remind these venues that so many of the musical genres today exist due to those other small venues back in the day who dared stand up to threats and gave a voice to those musicians who brought us Blues and Jazz - the basis of so much of today's music.


We would also like to speak out about celebrities like Talib Kweli, who was unfortunate enough to have allowed himself to be played by the lies spread by Antifa and who, as a result, issued statements that are libellous and slanderous. His heart may have misguidedly been in the right place, but his brain, and his legal advisors, were not. Had he bothered to check the facts he would have realised that he had put himself in a position of looking like someone who doesn't know, or understand, or even care about, all the facts, and who is easily manipulated by others to dance to their tune.

We should also mention those members of the press who failed to fact check and did not bother to contact us, or anyone else for that matter, for our side of the story. They simply went right ahead and printed libellous statements. This is irresponsible journalism at its worst, and we can't just single out inexperienced editors of webzines. Complicit in this are long-established and (once) respected publications. Their actions show the utter contempt they have for facts and the disrespect they have for their readers.


Ending on a positive note, we really do need thank those who stood by us, and especially the venues who refused to be cowed, and those that stepped in offering us alternatives for cancelled shows. We have had messages from all over the world, and from people of all political and religious persuasions, offering not just their support, but also offering their help. And these are not just our fans. We have been contacted by people who admit that they had never heard of us, or that they hate black metal, or that they hate Taake, but have nevertheless felt compelled to let us know of the disgust they feel at the way Antifa, and their like, demand slavish adherence to their agenda, and punish anyone who defies them, riding roughshod over the freedoms of the American people to decide for themselves.

You, my friends, do not need to apologise for the lies and actions of a fringe group. You are the majority, you are the ones who refuse to bow your heads to those who would dictate how you live your lives, and who attempt to restrict your freedoms - you are the ones who can do something about it.
Taake
 
Auch wenn ich derlei "antifaschistische" Aktionen nicht zwingend unterstützen bzw. gutheißen will: Irgendwie ist er auch (zum Teil) selbst schuld. Die Aktion mit dem Hakenkreuz war selten dämlich und "das Internet vergisst nicht". Das ist nochmal ein recht großer Unterschied zu der Sache mit Ultha und Woe letztes Jahr. Es war mehr oder minder gezielte Provokation und dass man dann nicht nur die positive Seite (mehr Bekanntheit und Aufmerksamkeit in und um der BM-Szene), sondern auch die negative (mehr zweifelhafte "Bekanntheit") zu spüren bekommen kann, ist nur allzu natürlich. Vielleicht kam die Tour aufgrund von Trump, Alt-Right und ähnlich ideologisch gelagertem Unrat schlichtweg zum denkbar schlechtesten Zeitpunkt, aber andererseits kann er auch nicht von jedem Menschen einfordern, dass er bei solchen Aktionen so akribisch (!) differenzieren soll - wir reden hier schließlich von Black Metal. Schon gar nicht von einem schwarzen amerikanischen Rapper und all den anderen Menschen, die sich nicht mal mit dem Metal an sich, geschweige denn mit diesem Subgenre auskennen. Ob man das dann so wie seine Gegner angehen muss, steht natürlich auf einem anderen Zettel, aber hier ausschließlich mit dem Finger auf alle anderen zu zeigen ist irgendwie albern.
 
sicher. Bloß offensichtlich hat die band sich dann von vornherein "schwankende" Veranstalter/Veranstaltungsorte ausgesucht für ihre Auftritte und sich nicht vorher irgendwie szenemässig umgehört bzw. wurde schlecht beraten.
Zitat: "Whilst none of us blame venues for cancelling because they are afraid of violence"

nur mal als Beispiel. Ich war mal mit einem Kumpel ein Bier trinken, deren band bei WTC unter Vertrag ist. Die band hatte (ins schwarze hinein- ohne ihren Grips einzuschalten) es "gewagt" in einem allgemein bekannten alternativ linken Stadtteil einer mittleren deutschen Metropole einen gig spielen zu wollen. Wurde gleichfalls nach Antifa Medienhetze gecancelt vom Verantaltungsort. Wat`n wunder. :D
 
Zuletzt bearbeitet:
Tatsächlich blicke ich bet Taake so langsam überhaupt nicht mehr durch wer da wann was gemacht hat und wie viel davon wirklich geschehen ist oder nur aufgeplustert bzw. in ungünstige Zusammenhänge gebracht wurde.
 
Das wollte ich ja indirekt sagen. Man wandelt schon mit einem Plattendeal bei WTC o.Ä. (was ich ebenfalls für nicht besonders schlimm befinde) auf dünnem Eis, da wird es mit einem Hakenkreuz nicht besser, sondern eher noch schlimmer. Mein anderer Punkt war: Man kann nicht von jedem verlangen, dass er seine persönlichen Grenzen an derselben Stelle wie man selbst zieht. Das impliziert automatisch, dass es auch extrem dünnhäutige Zeitgenossen gibt, die es sich zur Lebensaufgabe gemacht haben, derlei Gegenaktionen zu initiieren. Mir gefällt das auch nicht, aber ich denke gleichzeitig auch, dass man das hinnehmen muss - zumindest zum aktuellen Zeitpunkt. Das ist natürlich schade und eigentlich sogar bedauernswert, aber letztlich ist das nur ein aktuelles Abbild des Weltgeschehens und zusätzlich das Aufeinandertreffen zweier konträrer Ideologien.
 
Die band hatte (ins schwarze hinein- ohne ihren Grips einzuschalten) es "gewagt" in einem allgemein bekannten alternativ linken Stadtteil einer mittleren deutschen Metropole einen gig spielen zu wollen. Wurde gleichfalls nach Antifa Medienhetze gecancelt vom Verantaltungsort. Wat`n wunder. :D
Dieser Musiker sollte sich entscheiden, ob er beim Label eines führenden NSBM-Musikers sein möchte oder in einem linken Club spielen möchte. Das ist doch ganz einfach.
 
Zurück
Oben Unten